משתלה פתח תקווה – מה חשוב לעיצוב המרפסת המושלמת בשנת 2021

המרפסת הביתית הפכה מכבר לחלק אינטגרלי בבתים רבים.

המרפסת הפכה לאזור אירוח, חדר מנוח ואף חדר משחקים בשביל הילדים.

אז איך לעצב נכון את המרפסת ומהן הדרכים הפשוטות ביותר לשדרג אותה?

 

מהו הייעוד?

השנה האחרונה, בה בילינו זמן רב מאוד בתוך קוטלי הבית שלנו, הראתה לנו כמה חללי הבית השונים, העיצוב שלהם והנוחות שלנו בהם הינה קריטית. גם המרפסת הפכה להיות חלק אינטגרלי מחללי הבית. היא אפשרה לנו ל"צאת" לנשום אוויר, לשנות אווירה, לתפוס קצת שמש וגם לאפשר לילדים להנות מהשמש ואולי מבריכה מאולתרת.

אז כדי להחליט על עיצוב נכון ומתאים למרפסת שלכם ראשית עליכם להבין מהו הייעוד שלה. אם אתם משפחה עם ילדים קטנים, ככל הנראה תרצו להשתמש במרפסת בתור אזור משחק לילדים. לעומת זאת, אם אתם אוהבים לארח, תוכלו להפוך את החלל הזה לאזור אירוח נעים ונוח. האם אתם רוצים להוסיף אזור של על האש או אולי טבון?

 

ריהוט

אחרי שהחלטתם על הייעוד של המרפסת הגיע הזמן לרהט אותה. כיום קיים מגוון רחב מאוד של רהיטים המתאימים למרפסת. הדגש החשוב ביותר בתחום זה הינו בחירה נכונה של החומרים מהם עשויים הרהיטים.

רוב הרהיטים המוגדרים כריהוט גן מיוצרים בשביל להתאים לתנאי מזג האוויר הישראלים. רוב ריהוט העץ יהיה מוגן באמצעות שכבת לקה מיוחדת, ריהוט העשוי ממתכת יהיה לרוב עשוי מחומרים העמידים לחלד.

עם זאת, מומלץ לקנות את ריהוט המרפסת ממקומות המתמחים בתחום זה ולוודא מאילו חומרים הריהוט עשוי. אפשרות טובה הינה קניית ריהוט עם כריות שהבד שלהן ניתן לכיבוס והחלפה ללא צורך להחליף את כל הריהוט עצמו.

 

שדרוגים קטנים

אחת הדרכים הטובות ביותר לשדרג את המרפסת שלכם, להפוך את המראה והאווירה בה לטבעיים יותר, הינה שימוש בצמחים. ניתן לגדל צמחי נוי, גינת תבלינים ואף עצים ושיחים קטנים.

הצמחים השונים יכולים להכניס הרבה אור לתוך האווירה הכללית של המרפסת, זאת בנוסף לעובדה שהם מספקים לכם תבלינים טריים (אם הלכתם על גינת תבלינים) וגם מספקים תחביב, אישי או משפחתי כאחד.

כיום קניית צמחים היא משימה פשוטה מאוד וניתן להגיע למקום כמו משתלה פתח תקווה או לבצע משלוחים עד הבית. המידע אודות הצמחים והטיפול בהם הוא דבר זמין מאוד וכל אחד יכול לטפח את הגינה הקטנה שלו.

שדרוג מעניין נוסף לצמחייה במרפסת הינם האדניות. ניתן לבחור אדניות תלויות, מעמדים מיוחדים (הניתנים לקנייה או לבנייה עצמית) וגם אדניות הנתלות מן התקרה. כמו כן, ניתן לקנות אדן חרס פשוטים ולהפוך את הקישוט שלהם לפעילות מהנה עם הילדים. שדרוג למתקדמים יכול להיות ייצור אדניות בעצמכם, למשל חלק מהאדניות במרפסת שלי הודפסו על ידי בן זוגי, במדפסת תלת ממד.

 

שימור

אחרי בחירת הרהיטים, שתילת הצמחים והקפה הראשון במרפסת נשארת העבודה האמיתית. דאגו לשמור על הניקיון במרפסת ודאגו לשמור על הריהוט שלכם. בחורף ובגשמים מומלץ לכסות את הריהוט (כן, כן, גם אם הוא נחשב לעמיד). ישנם חומרים מיוחדים המתאימים לניקוי, השתמשו בהם. והכי חשוב, אל תשכחו להתרווח לכם, לנשום נשימה ארוכה ופשוט להנות!

 

צמחים

אולי תאהבו גם את: