מבנה מסוכן – מה עושים שלב אחר שלב

הפחד מרעידת אדמה מסיבית במדינת ישראל עולה וגובר בשנים האחרונות. בשל מיקום מדינתנו, על השבר הסורי אפריקאי, ולפי מומחים בנושא רעידות האדמה, ככל הנראה צפויה בשנים הקרובות רעידת אדמה שעלולה להיות הרסנית. לכן, בעלי מבנים רבים ודיירים מנסים להתכונן בהתאם על ידי שיפוץ ושיקום מבנים מסוכנים. אבל איך עושים זאת?

 

מהו בכלל מבנה מסוכן?

מבנה מסוכן הוא כזה שהוגדר כך על ידי מהנדס מבנה מוסמך, שהגיע ובחן ביסודיות את המבנה הנדון. הפרמטר המשפיע ביותר על הגדרתם של מבנים כמבנים מסוכנים הם יסודות המבנה. מבנים רבים בארץ נבנו לפני עשרות שנים בשיטות שכבר לא נהוגות בבנייה, ולכן כיום הם מוגדרים כמבנים מסוכנים. מבנה מסוכן עלול להיות מוגדר כך בשל העמודים עליו הבניין עומד או חזית הבניין המהווה סכנה להולכי רגל, או בשל מגוון סיבות אחרות.

שיקום ברזלים

אז מה עושים אם גיליתי שהמבנה שלי הוא מבנה מסוכן?

במידה והעירייה הוציאה "צו מבנה מסוכן" או שאתם סתם חוששים בעצמכם ומעדיפים ללכת על בטוח, הצעד הראשון הוא יצירת קשר עם מהנדס מבנה מוסמך שעוסק בתחום. איש מקצוע כזה יגיע לבחון פיזית את הבניין ויצביע על הליקויים השונים שיש לפתור. כל מבנה שונה ולכן חשוב לא להסתמך על בדיקה קצרה או אבחון מרחוק. פעמים רבות מסלול הפעולה הנדרש יכלול בתוכו עבודה של חיזוק עמודי הבניין או שיקום ברזלים.

 

גיליתם מה הליקויים שצריך לתקן, מה עכשיו?

לאחר שיצרתם קשר עם מהנדס מבנה שהצביע על הליקויים השונים בבניין, כעת צריך לתקן ולפתור אותם על מנת להפוך את המבנה לבטוח למגורים. שיפוץ או שיקום מבנים הוא עסק לא זול, אך חשוב בכל זאת לא לחסוך וכן להשקיע בטיפול ראוי בליקויים, לא רק לצורך שיפור תחושת הביטחון של דיירי המבנה, אלא גם כי ניסיון לחסוך פעמים רבות עולה יותר בטווח הארוך. כמובן שאפשר ומומלץ להשוות בין הצעות מחיר שונות של מומחים שונים בתחום.

שיקום ברזלים

האם אין דרך אחרת לטפל במבנה מסוכן?

אם לענות בקצרה, אז התשובה היא לא. בשנים האחרונות עיריות ורשויות מקומיות שמו את נושא הטיפול במבנים מסוכנים במקום גבוה בסדר העדיפויות, זאת על מנת להיערך לרעידת אדמה שעלולה לפקוד את אזורנו.

הן עושות זאת דרך הנפקת "צו מבנה מסוכן", ממנו אין טעם לנסות להתעלם או להתחמק, שכן הרשויות עשויות לנקוט בסנקציות ואף להגיע עד כדי פינוי המבנה במידת הצורך. לכן במידה ואתם חושדים שאתם מתגוררים במבנה מסוכן, מומלץ ליצור קשר עם מומחים בתחום בהקדם ולטפל בנושא.

 

סיכום

במידה ואתם מתגוררים, או חוששים שאתם מתגוררים, במבנה מסוכן, מומלץ ליצור קשר בהקדם עם מהנדס מבנה על מנת להבין מה הם הליקויים שצריך לתקן, ומהי הדרך האידיאלית לעשות זאת.

שיקום ברזלים

אולי תאהבו גם את:

מערבל בטון
על הסכנה בעבודות הבניין

תאונות אשר מתרחשות בענף הבנייה הפכו לעניין שגרתי למדי, אולם הן ניתנות למניעה. כיצד? להלן הפרטים. תאונות בענף הבנייה – עשרות הרוגים מדי שנה אחד

קרא עוד »