איך להיפגש ולהישאר בחיים כדי לספר על זה

ישנם הרבה קונצזוסים הטבועים בליבנו לגבי מה "מותר" ומה "אסור" לעשות בדייט ראשון, ובכלל איך הוא אמר להראות, ועל אף שיש קווים מנחים חשובים כמו למשל לא להציע נישואין בדייט הראשון, מי מכם שיצא ליותר מדייט אחד ודאי שם לב שלכל דייט חוקי משחק לגמרי משלו, אתם אמנם תמיד תהיו אתם בכל דייט, אך מי שיוצא/ת אתכם יהיו אנשים שונים ומה שהם יוציאו מכם תמיד יהיה שונה, ועל כן גם דברים כמו מגע בדייט ראשון, מי משלם בדייט ראשון וכו' ישתנו בהתאם להרגשה האינדיבידואלית שתחוו עם הדייט הנוכחי.

על אף שכל דייט יסחוף אתכם לעולם אחר של שיחות וחוויות, ייתכן שתחושו מעט מבולבלים במה כן לעשות, מה לא לעשות, איך כמה ולמה. הדייט שלכם לא יגיע עם הוראות הפעלה של מה לעשות ותצרכו תוך כדי הדייט, כשאתם גם ככה ודאי מרגישים מעט לחוצים, לפענח מה הכי מתאים לעשות בדייט הנוכחי.

אנחנו כאן בשביל לעזור לכם בפיענוח.

 

כיצד לקרוא את הפרטנר שלכם?

ובכן, הדייט שלכם הוא/ היא רק בני אדם (אלא אם אתם יוצאים לדייט עם סוס, ואז כל מה שכתוב כאן אינו רלוונטי עבורכם), וזה אומר שיש לקרוא אותם כמו שאתם קוראים בעזרת כל בנאדם אחר- על ידי שתי דרכים מאוד חשובות:

דיבור – הדרך הכי טובה לדעת על הדייט שלכם היא כמובן לדבר, לשאול שאלות, להקשיב. רוב האנשים (אם כי לא כולם), יודעים לבטא היטב את מה שהם מרגישים ומעוניינים שיקרה או לא יקרה אם רק שואלים אותם. דברים למשל כמו מגע בדייט ראשון אמנם יכולים להיעשות בקטע "ספונטני" (נדבר על זה בסעיף 2), אבל תמיד הכי טוב לשאול, אפילו אם זה יהרוס בעיניכם את קסם הספונטניות, מכיוון שאין דבר חשוב יותר מהסכמה, ואותה תוכלו לקבל באמת רק על ידי לשאול ישירות ולקבל תשובה.

בעזרת דיבור גם תוכלו לדעת אם הדייט בעניין של השיחה שלכם- הם ישתפו פעולה, או משועממים למדי- הם ישתקו ויהנהנו בראשם. לדבר, ובצורה הכנה ביותר זה המפתח לא רק לדייט ראשון מוצלח אלא גם למערכת יחסים מוצלחת, רק אל תשכחו שחשוב גם להקשיב, לא רק לדבר. אם חסרים לכם נושאים לשיחה, פשוט תנו לו/לה לדבר יותר.

שפת גוף – הרבה אנשים, גם אתם, אם אתם מוכנים להודות בכך, לא תמיד מסוגלים לבטא כל דבר במילים, לפעמים מחוסר נעימות, לפעמים מנימוס. כך גם הדייט שלכם, אמנם רובד הדיבור הוא חשוב, אך שפת הגוף גם היא דרך תקשורת חשובה מאוד שאין להתעלם ממנה. לעיתים הפה אומר "כן" בזמן שהגוף אומר "לא" באופן מוחלט. במקרים כאלה- מומלץ להקשיב לשפת הגוף, היא מבטאת באופן יותר עמוק ונכון את איך שאנו מרגישים באותו הרגע.

לפעמים שפת הגוף יכולה להיות כה ברורה שאין צורך בדיבור, מה שמביא למגע "ספונטני", כמו עם הדייט שלכם ממש מתלהב/ת מכם, ונצמד/ת אליכם כמה שיותר, אם כי אנחנו תמיד בעד לשאול בכל מקרה, כשזה מגיע למגע, עדיף להיות עדינים, זהירים ותמיד לבדוק מאשר לכפות את עצמכם, גם אם זו לא הכוונה שלכם.

 

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

שני הרבדים הללו של דיבור ושפת גוף הם אמצעי תקשורת חשובה העובדים בסימביוזה (על אף שלעיתים הם סותרים זה את זה), ויש לתת חשובה מלאה לשניהם, ולהיות רגישים ולראות את כל הניואנסים הקטנים שקיימים גם בטון הדיבור או בתזוזות העיניים.

אם הדייט שלכם למשל יענה לכם "כן" על משהו, אך הטון של קולו/ה נעשה גבוה יותר זה בדרך כלל מעיד על הסתייגות מסוימת, וזה כן שלא כל כך בטוח בעצמו, אל תשחקו אותה ראש קטן ותיקחו את העובדה שהמילה "כן" נאמרה כדי לאשש לכם שזה אישור ודאי, שימו לב לכל מה שקורה מסביב, אם הטון גבוה, הגוף מרוחק והעיניים מושפלות, אז ה"כן" הזה הוא בעצם "לא".
אם אתם מנהלים שיחה ורואים שהעיניים של הדייט שלכם בינתיים עסוקות בלהסתובב בכל החדר, על אף שהם אומרים "כן" מדי פעם, או מהנהנים בראשם, לא מסובך לראות שהם אינם מעוניינים בכלל בנושא השיחה, ואין זה אומר שאיבדתם אותם לחלוטין ואתם יכולים לזרוק את הדייט הזה לפח, זה רק אומר שעליכם לשנות את נושא השיחה. אם אתם רואים שהדייט כבר כל כך איבד ריכוז בכם שהם אפילו לא שמים לב שהחלפתם את נושא השיחה, נסו לשאול אותם שאלות על עצמם, אנשים הכי מוצלחים וגם הכי אוהבים לדבר על עצמם, כך שתמיד תוכלו להעיר כך את השיחה מחדש וגם ללמוד דברים מעניינים על הדייט שלכם.

 

מה לגבי מגע?

יכול להיות גם מצב בו הדייט הראה נכונות למגע בדייט ראשון, אך כשאתם מניחים את ידכם על ידיהם, אפילו אם הם לא זזו ברתיעה, משהו מרגיש לא נכון, אם זה מתבטא במגע קר ולא משתף פעולה, או במבוכה וחוסר יכולת להמשיך את השיחה ו"קפיאה" מסוימת של הדייט רק בגלל שידיכם נוגעות. במקרים כאלה זו לא בושה לקחת צעד אחורה, להבין שאולי חשבתם ואולי גם הדייט שלכם חשב שזהו הזמן המתאים למגע, אך התברר שזה עדיין לא מתאים. גם כאן, זו לא סיבה לזרוק את הדייט לפח, לעיתים לוקח יותר זמן להיפתח ולהרגיש בנוח עם מגע, וזה שהוא לא מתאים עכשיו לא אומר שהוא לא יתאים אחר כך.

אתם יכולים לשבת ולחפש סרטונים על היכרויות ביוטיוב אשר יסבירו לכם על כל הניואנסים הקטנים של שפת הגוף, אבל בתכלס, לא נולדתם אתמול, אתם כבר קצת מיומנים בקריאת שפת גוף ודיבור של אנשים מעצם היותכם חלק מהחברה, ועל אף שבדייט אתם עלולים להרגיש מעט יותר לחץ ואולי לעשות "קריאות יתר" של הסיטואציה, או קצת לאבד את החוש שלכם לקריאת אנשים בגלל התרגשות, אתם יודעים עמוק בפנים שיש לכם את זה, וכל מה שעליכם לעשות הוא להיות רגישים מספיק לראות את מי שעומד מולכם.

רגישות אגב, היא כבר ממזמן הסקסי החדש. וכמו שאתם הרבה יותר תהנו בדייט ותרצו להמשיך לדייט נוסף עם מישהו/י שבאמת רואה אתכם, כך גם הדייט שלכם חש/ה, כך שאם תהיו רגישים אליהם- למה שהם אומרים ולמה שהם מסמנים עם גופם- כך יש הרבה יותר סיכוי שהדייט הראשון יהיה מאוד מוצלח והם יהיו מאוד מעוניינים לצאת לדייט נוסף.

 

כל אדם הוא אדם

זכרו שכל אדם הוא לגופו, וגם אם בדייט אחר עשיתם משהו שהתאים מאוד לדייט ההוא, זה לא בהכרח אומר שזה יתאים לנוכחי- כלומר, אולי הדייט האחרון שלכם הסתיים בנשיקה סוערת (וכנראה שם נגמר, כי עכשיו אתם יוצאים לדייט ראשון עם מישהו/י אחר/ת), אין זה אומר שמי שאתם יוצאים איתו/ה עכשיו גם מעוניין/ת לסיים את הדייט בנשיקה סוערת, ייתכן שהם בכלל לא בעניין של מגע בדייט ראשון, וזה לא מעיד בשום צורה על אם הם נהנו בדייט ואם הם מעוניינים בעוד- בשביל לגלות את זה תצטרכו לתקשר איתם בדיבור אחרי הדייט- יום, יומיים, שלושה, מה שנראה לכם לנכון.

 

זוג יושבים מול השקיעה

אולי תאהבו גם את:

   מה זו אהבה
   מה זו אהבה

כשהפרפרים בבטן מתחילים להזכיר שיש בשביל מי ומה להתרגש, כשהלב נפתח למעבר חופשי לתת וגם לקבל, שכשיש אדם מיוחד שמבעיר זיק של שמחה שצובע גם

קרא עוד »