מה זו אהבה

כשהפרפרים בבטן מתחילים להזכיר שיש בשביל מי ומה להתרגש, כשהלב נפתח למעבר חופשי לתת וגם לקבל, שכשיש אדם מיוחד שמבעיר זיק של שמחה שצובע גם יום שגרתי בתשוקה וברוח נעורים – יש מספיק סימנים לדעת שזו (חייבת להיות) אהבה. השלבים שמהם היא בנויה הם אלו שדוחפים את הספק לטובת ודאות רגשית, זו שסוללת את הדרך לזוגיות בריאה. אז מה זאת אהבה? 

 

לאהוב, להכיר, להסתקרן

האהבה לא עיוורת, יש לה עיניים (כדי למצוא חן), פה (כדי לדבר), לב (כדי להרגיש) וטלפון (לדרישת שלום בין מפגש למפגש). תקשורת טובה בכל המובנים, היא הבסיס להעמקת היחסים. לשדר על אותו גל שווה ערך כמו למצוא כרטיס זהב בתוך חטיף. לא נוותר עליו, בפרט כשיש פוטנציאל לתקשורת זורמת וטובה, משם אפשר לזרום ל…

לאהוב, להכיר, להסתקרן

רומנטיקה

הפרפרים מתעופפים, זה השלב שהרצון לתת ולהעניק, להיפתח למחוות ומתנות ממושא אהבתנו, קיים, מטפס בהתמדה לאורך ימי ההיכרות הראשונית. הרצון להשקיע ולתרגם לאורך זמן את הרגשות החיוביים שאנו חשים בחברת האדם המסוים שבזכותו הלב חוזר לפעום, מתבטא בהרבה דרכים קטנות ויצירתיות, הרשות להדליק אותו, גם דרך זר פרחים ביום שגרתי, זה הגיוון המתבקש.

 

תשוקה

משיכה-מינית היא הכרטיס להתמסרות פיזית ויחד עם המשיכה הרגשית הנבנית, מגיע החלק הטבעי בהשלמת הפאזל: איחוד סך חלקיו. ככל שמערכת היחסית מחייה אותנו החיבור הרוחני מתחזק ואנו לומדים את הפרטנר/ית באופן נוסף. הרצון להתאחד הוא שלב טבעי בבניית מערכת היחסים הנרקמת.

 

אמון

כנות היא המפתח, וכדי ליצור "אריג" מתפקד שמסוכך כהלכה על מערכת היחסים, חשוב לשמור על פתיחות רגשית, לא רק בזמנים טובים, אלא גם בתקופות מאתגרות. השקעה בזוגיות זו ההוכחה ניצחת לקיומה של אהבה. הרצון להמשיך ולהשקיע בקשר גם בזמני משבר ראויה להערכה וייעוץ זוגי יכול להועיל במקרים מסוג זה (במידה והרצון לתקן ולהתגבר על המשבר הוא הדדי).

איש מקצוע יוכל לעזור לפרק ולהרכיב מחדש את הרגשות הפגועים, מומלץ לפנות ליועצת זוגית מומחית בתחום כדוגמת אורית ארבל, שרואה בבניית האמון המחודש חשיבות קריטית להמשך קיום מערכת יחסים תקינה, שבה נלקח כל צד בחשבון, תוך כבוד הדדי זה לזה.

אמון

חיבה וחברות

הרגש החיובי שאנו רוחשים כלפי פוטנציאל הזוגיות שלנו, באהבה, הוא הדדי. הידוק הקשר דרך בניית ושימת דגש על המשותף, יוביל לידידות שנרקמות בזכות הקבלה הבלתי מתפשרת של האדם העומד מולנו. האפשרות להרגיש שיש מולנו איש סוד, שותף לימים שבשגרה, אוזן קשבת ושותף פעיל בטיפוח הקן המשפחתי (לעתיד או הקיים) אלו היסודות שתורמים לתחושת האיזון העדין שמאפשרת זוגיות בריאה.

 

לסיכום

זכרו, מי שראוי לנו – אנחנו ראויים לו. היכולת להשקיע עבור מי ומה שחשובים לנו, בכל מצב, זה המקום שבו נמצא הלב. והיכן שהלב נכון – שם קיימת האהבה.

   מה זו אהבה

אולי תאהבו גם את: