ארונות פתיחה או ארונות הזזה מה עדיף?

שני סוגי הארונות הנפוצים ביותר בישראל ובעולם, הם ארונות הזזה וארונות פתיחה. הדלתות של ארונות ההזזה נעות על גבי מסילות, ואילו הדלתות של ארונות הפתיחה נעות על גבי ציר קבוע. אבל איזה ארון הוא הטוב ביותר ומי מבין הסוגים עדיף? בכתבה לפניכם נענה על שאלות אלה ונסביר לאילו מצבים עדיף לבחור כל סוג של ארון.  

 

ארונות פתיחה מסוגים שונים

ארונות פתיחה הם הארונות הקלאסיים שנמצאים בשימוש כבר מאות שנים. בארונות מסוג זה הדלתות נפתחות ונסגרות על ידי ציר קבוע. בתחילת שנות האלפיים, ארונות אלה היו נחשבים למיושנים וארכאיים בגלל מנגנון הפתיחה שלהם, אבל מאז הם נכנסו שנית לאופנה בגלל מספר חידושים שנעשו בהם. כיום ניתן למצוא ארונות פתיחה עם מנגנונים של טריקה שקטה, פתיחה פנימית ואפילו ארונות עם דלת קו אפס. ארונות אלה דורשים חלל ריק ממול לדלתות שלהם, בכדי שיהיה אפשר לפתוח אותן בנוחות.

 

ארונות הזזה רגילים ומיוחדים

ארונות הזזה הם הארונות המתקדמים יותר. הם לא היו בשימוש נפוץ בעבר הרחוק אך כיום נחשבים לפופולאריים ומבוקשים מאוד. מדובר בארונות שהדלתות שלהם לא נפתחות החוצה על ידי ציר קבוע, אלא מחליקות על גבי מסילות וגלגלים מסוגים שונים. ארונות מסוג זה לא זקוקים לחלל ריק מולם בכדי להיפתח, ולכן הם מתאימים גם לחדרים קטנים יותר.

גם ארונות מסוג זה התפתחו בשנים האחרונות והשתכללו מאוד. כיום ישנם ארונות הזזה צפים, שהם ארונות הזזה שנדמים כמרחפים באוויר. גם בארונות מסוג זה אפשר להתקין מנגנונים של טריקה שקטה, והם גם יכולים להיות יעילים מבחינה בטיחותית.

 

מתי כדאי לקנות ארון פתיחה לבית?

ארונות פתיחה הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים יותר ויותר. החידושים שנכנסו לתחום זה גרמו לכך שהצרכנים כבר לא רואים את סוג הארון הזה כארון מיושן. ארונות פתיחה מתאימים לחדרים שיש בהם חללים פתוחים גדולים יחסית, בכדי שהיה אפשר לפתוח את הדלת בצורה נוחה. בנוסף לכך ארונות אלה מתאימים לחדרי המטבח והשירותים.

 

מתי יותר מתאים לקנות ארון הזזה?

ארונות בעלי דלתות הזזה מתאימים לחדרים מעט קטנים יותר, כאלה שאין בהם חלל שמאפשר פתיחה של דלת הארון. ארונות אלה גם מתאימים מאוד לאחסון של בגדים, משחקים, מגבות ומצעים. חשוב לשים לב שהדלתות של ארון ההזזה לא הן לא כבדות מדי, דבר שעלול לסכן את המשתמשים בארון.

 

יתרונות וחסרונות של ארונות הזזה וארונות פתיחה – סיכום

הארונות הנפוצים ביותר בישראל הם ארונות פתיחה וארונות הזזה. ההבדל העיקרי ביניהם הוא בשיטת פתיחת הדלתות. לכל אחד מסוגי ארונות אלה יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. חשוב מאוד לבחור את סוג הארון לפי הצרכים שלכם ולפי התנאים של החדר שבו תרצו למקם את הארון.

ארונות הזזה

אולי תאהבו גם את: