מה ההבדל בין מיטת קומותיים למיטת גלריה?

אם אתם מתלבטים מה לקנות ולא ממש מבינים את ההבדלים וההיתרונות השונים שבין מיטת קומותיים למיטת גלרייה המאמר הבא הולך לעשות לכם סדר בנושא ולעזור לכם לבחור את המיטה הכי מתאימה בשבילכם.

 

מיטת קומותיים:

מיטת קומותיים נועדה כדי לחסוך מקום במקרה של אחים שחולקים את אותו החדר, היא מצליחה לעשות זאת מכיוון שהיא חוסכת את המקום של עוד מיטה בחדר כשהיא משתמשת בחלל החדר גם לגובהו, כלומר המיטה השנייה נישאת לגובה שמעל המיטה התחתונה ובכך חוסכת את מקומה על ריצפת החדר. למיטת קומותיים יש הרבה יתרונות היא מלמדת את הילדים על סבלנות והתחשבות, היא מחברת בין האחים, והיא מצליחה ליצור מקום פרטי (שהוא המיטה) בתוך חלל משותף, שהוא החדר אותו הם חולקים ובכך לאפשר להם להנות משני העולמות. המון יועצות משפחה ממליצות שהאחים יגדלו באותו החדר עד גיל מסויים גם אם יש עוד חדר בבית ואין זה הכרח, מכיוון שחלוקת החדר והמיטה מלמדים אותם ערכים וחברות ויוצרים בין האחים קשר טוב מגיל צעיר.

 

מיטת גלריה:

יש כמה סוגים של מיטות גלריה, הנפוצה ביותר היא מיטה הנישאת לגובה, ממש כמו במיטת קומותיים, רק שבמקום המיטה התחתונה ישנו חלל שמטרתו לשמש כפינת עבודה. בדרך כלל מציבים בחלל התחתון שולחן כתיבה, מה שמאפשר שימוש מקסימלי בחלל החדר ו"חסכון" של שאר המרחב ומשחקים צעצועים ספרייה ועוד.
מיטת גלריה נועדו בעיקר לילדים עם חדר קטן יחסית, או לילדים שזקוקים להרבה מרחב משחק בחדר שלהם ויש להם הרבה צעצועים ודברים שחשובים להם והחדר בסידור הרגיל לא מספיק להם.
מיטת גלריה הוא פתרון יעיל וחסכוני והוא מפתח את הדמיון ואת חווית החדר של הילד. חשוב להגיד שלא כל הילדים מתחברים ואוהבים לישון על הגבוה ולכן ההחלטה של קניית מיטת גלריה לילד צריכה לבוא עם שיתוף הפעולה וההתלהבות שלו, כמובן תוך הסברה ושיתוף של הילד ביתרונות של המיטה.

אז עכשיו אנחנו מקווים שההבדלים והיתרונות של כל מיטה ברורים, והאופציות להתאים את המיטה לילדים הספציפיים שלכם קלה יותר. מה שמשותף לשני סוגי המיטות הוא שצריך לשמור על בטיחות בעיקר בגלל המיטה הגבוהה והסולם בגיל שבו ילדים אוהבים לטפס ולהתנדנד והדמיון שלהם מאוד מפותח ובריא. אז הנה כמה טיפים על בטיחות שמשותפים לשני סוגי המיטות:

  1. תדאגו לתאורת לילה טובה, אולי גרילנדות מסביב לסולם המיטה או מנורת לילה שממוקמת לצד המיטה הגבוהה והשליטה בה נוחה למקרים שבהם הילד קם באמצע הלילה ורוצה לרדת.
  2. התייעצו עם הילדים והסבירו להם את ההיתרונות במיטה המיוחדת שלהם בהתלהבות.
  3. בדקו את הסולם וחזקו אותו כל חצי שנה, הילדים מטפסים על הסולם ומשחקים איתו כל הזמן!

לבחירת מיטות קומותיים ומיטות גלריה – היכנסו לאתר של רהיטי עטרת.

חדר שינה

אולי תאהבו גם את: