מה חייבים לקחת בחשבון לפני מחזור משכנתא?

רכישת דירה חדשה היא פעולה המשלבת בתוכה שני מרכיבים עיקריים בקרב הרוכשים – מצד אחד, שמחה גדולה שהנה הנה תהיה לכם דירה חדשה עלך שמכם, קורת הגג שתמיד רציתם לעצמכם ומצד שני, חששות גדולים שקשורים לחתימתכם על מסמכי משכנתא עליהם רשומים סכומי כסף גבוהים מאוד.

מחירי הדירות בישראל גבוהים וממשיכים כל העת להאמיר ועובדה זאת מאלצת אתכם לקחת הלוואת משכנתא במאות אלפי שקלים ולהתחייב להחזר שילווה אתכם שנים רבות. אבל אולי אתם כבר בעלים של נכס ולקחתם משכנתא שלאחר מספר שנים מכל סיבה שהיא אתם מעוניינים לבצע מחזור שלה. יכול להיות שמדובר במהלך מצוין אולם, בכל מצב חשוב שתדעו מספר דברים טרם המחזור.

 

באילו מצבים כדאי לשקול מחזור משכנתא?

  • כאשר אחד מבני הזוג מכל סיבה שהיא מרוויח פחות בכל חודש והמשכנתא מתחילה לחנוק.
  • שינוי משמעותי לטובה בתנאי הריביות על משכנתאות הן ללא ספק סיבה טובה לבדוק מחזור.
  • קבלתם סכום כסף לא צפוי ואתם מעוניינים להקטין את סכום המשכנתא.
  • אתם רוצים לרכוש דירה חדשה ולהגדיל את המשכנתא באמצעות מחזור.

 

עקרונות התהליך

מחזור משכנתא מורכב משני חלקים, הראשון הנו לקיחת משכנתא חדשה בתנאים חדשים במקום המשכנתא הישנה. החלק השני, סגירת המשכנתא הקודמת באמצעות החדשה והתחלת תשלום חודשי בהתאם לתנאי המשכנתא החדשים.

 

כיצד מתבצע תהליך מחזור המשכנתא?

לאחר שעשיתם סקר שוק ובדקתם מי הגוף שיכול לתת לכם את המשכנתא בתנאים הנוחים ביותר, בדקו שבינתיים לא נרשמו הנחיות חדשות לזכאות לקבלת משכנתא ושלא תהיה לכם שום בעיה לקבל אישור למחזור, הדבר אינו מובן מאיליו.  במידה ובחרתם לקחת משכנתא חדשה מגוף אחר ולא מהגוף שממנו לוויתם את המשכנתא הראשונה עליכם ליידע אותו שהחלטתם לבצע פירעון מוקדם כחלק מתהליך של מחזור משכנתא.

במקביל ורצוי סיוע של יועץ משכנתאות אתם תתחילו את תהליך לקיחת המשכנתא החדשה. כשתקבלו את הכסף תעבירו למלווה הקודם את הסכום עבור סגירת המשכנתא הראשונה שכולל עמלת פירעון מוקדם. במידה ולקחתם סכום גבוה יותר תוכלו לעשות ביתרה מה שרק תחליטו כמובן.

 

תיאור תרשים זרימה של הליך מחזור משכנתא תקין

בואו נכווץ את הדברים לסיכום קצר של תהליך המחזור כולו –

  • בדקו האם אתם במצב שמצדיק מחזור משכנתא.
  • וודאו שהשכר החודשי שלכם ביום לקיחת המשכנתא הראשונה נשאר כפי שהוא או השתפר ועלה. במידה וחלה הרעה בתנאי השכר שלכם בדקו שאתם יכולים לעמוד בתנאי המשכנתא החדשה שאתם מבקשים לקחת.
  • בצעו סקר שוק בין הגופים המלווים השונים לרבות החוץ בנקאיים כדי שיהיה לכם מושג היכן ניתן

לקבל את התנאים הטובים ביותר למשכנתא החדשה.

  • שכרו את שירותיו של יועץ משכנתאות מנוסה, הוא עשוי לחסוך לכם כסף רב במשכנתא החדשה wayout.org.il
  • גשו לגוף המלווה שבחרתם ובצעו את הליך המחזור כאשר הדבר הראשון שיבוצע עם הכסף הוא סגירת המשכנתא הראשונה.

כסף ובית ביד

אולי תאהבו גם את:

נכה על כיסא גלגלים
משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים

משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים – האפשרות לקחת משכנתא גם אם הבנקים מסרבים. מתי נהיה מוגבלים בקבלת משכנתא? מה אפשר לעשות במצב כזה? ומהם היתרונות והחסרונות

קרא עוד »