למי כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות?

לקיחת משכנתא היא בין הצעדים הכלכליים המשמעותיים ביותר שתעשו במהלך חייכם. לרבים זה הוא הצעד הכלכלי המשמעותי ביותר. חשיבותה של המשכנתא לא נגמרת בפן הכלכלי. בית משלך הוא חלום של כמעט כל ישראלי, וההשלכות של מהלך לקניית הבית הזה הן רחבות ועמוקות. בפסקאות הבאות ננסה להסביר מי יכול להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות, ובמה הוא יכול לסייע בעת לקיחת משכנתא.

 

מה עושה יועץ משכנתאות?

תפקידו של יועץ משכנתאות שתשכרו, הוא לעשות ככל הניתן בכדי לאפשר לכם לקחת משכנתא בתנאים הטובים ביותר האפשריים. בכדי לעשות את זה, על היועץ להיות בעל מומחיות בתחום זה, ויש עדיפות גדולה גם לבעל ניסיון עשיר בתחום.

יועץ המשכנתאות שתשכרו יציג לכם את כלל התוכניות הרלוונטיות לכם בתחום לקיחת המשכנתא, וכמו כן יהיה אחראי על המשא ומתן מול הבנק (נותן ההלוואה) בניסיון להשיג לכם את הדיל הטוב ביותר. תחום ייעוץ המשכנתאות אינו מוסדר בחוק, דבר שמדגיש אף יותר את הצורך בבחירה מושכלת של יועץ שכזה.

 

מה החשיבות של יועץ משכנתאות לא תלוי?

כל הבנקים בישראל שנותנים הלוואות משכנתא, מספקים יועצי משכנתאות מטעמם שניתן להיעזר בהם בכדי למצוא את המשכנתא שמתאימה לכם. עם זאת, חשוב מאוד לזכור, שמשלם המשכורת של יועץ זה הוא הבנק, ולעיתים קרובות הדבר אומר שהאינטרס שלכם הוא לא האינטרס היחיד שעומד לעיני היועץ המדובר.

לכן כדאי מאוד לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות שלא קשור לבנק מסוים, כך שהאינטרס היחיד שיעמוד מול עיניו הוא הצורך לספק לכם את התנאים הטובים ביותר למשכנתא שתיקחו.

 

מי יכול להיעזר ביועץ משכנתאות?

כל מי שחושב על רכישת דירה ולקיחת משכנתא, יכול להיעזר ביועץ משכנתאות מנוסה ובעל מומחיות בתחום. דעו שאפילו אם יש לכם הבנה פיננסית נרחבת יחסית, אתם כנראה לא מומחים במשכנתאות. אפילו בנקים וכלכלנים מקצועיים יכולים להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי.

 

איך לבחור את יועץ משכנתאות?

כאמור, תחום ייעוץ המשכנתאות עדיין לא הוסדר בחוק במדינת ישראל, לכן כל אדם יכול לכנות את עצמו יועץ משכנתאות אפילו אם אין לו הכשרה או ניסיון בתחום. נתון זה מדגיש את החשיבות של בחירת יועץ נכונה, אבל איך עושים את זה?

כיום מידע רב על יועצי משכנתאות, על הניסיון שלהם בתחום ועל הידע המקצועי שלהם, זמין ברשת האינטרנט. בדיקה מקיפה של הישגי היועץ והכשרתו הפורמלית בעבר תעזור לכם למצוא את האחד שיתאים לכם.

בנוסף לכך, כדאי מאוד לתשאל לקוחות עבר של אותו יועץ לגבי הניסיון שלהם בעבודה איתו. אין כמעט אינדיקציה טובה יותר לרמתו הגבוהה של יועץ משכנתאות מאשר לקוחות מרוצים. שילוב של שתי שיטות אלה יעזור לכם לבחור נכון, דבר שישפיע רבות על תנאי המשכנתא שתקבלו.

למי כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות?

אולי תאהבו גם את:

נכה על כיסא גלגלים
משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים

משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים – האפשרות לקחת משכנתא גם אם הבנקים מסרבים. מתי נהיה מוגבלים בקבלת משכנתא? מה אפשר לעשות במצב כזה? ומהם היתרונות והחסרונות

קרא עוד »