משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים

משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים – האפשרות לקחת משכנתא גם אם הבנקים מסרבים. מתי נהיה מוגבלים בקבלת משכנתא? מה אפשר לעשות במצב כזה? ומהם היתרונות והחסרונות במשכנתא חוץ בנקאית? 

 

מתי נהיה מוגבלים בקבלת משכנתא

בדרך כלל כשאנו רוצים לקחת משכנתא, עלינו לגשת לבנק ולבקש אישור עקרוני לקבלת משכנתא. כדי לקבל את האישור העקרוני נצטרך להציג טפסי זיהוי, ניירת שמציגה את מצבנו הכלכלי ואישור בעלות על הנכס שעבורו המשכנתא. לא מסובך.

מתי הבנק יגיד לנו לא? פשוט, אם החשבון שלנו מוגדר מוגבל.

זה יכול לקרות מ-2 סוגים של סיבות:

  1. מצב משפטי – חוקי
  2. מצב כלכלי

 

מוגבלים בקבלת משכנתא מסיבות משפטיות/חוקיות

  • החשבון שלנו בבנק הופך למוגבל ברגע שנתחיל הליך הוצאה לפועל וכינוס נכסים
  • אם הליך ההוצל"פ הסתיים בפשיטת רגל, החשבון שלנו עדיין מוגבל
  • אם בית דין רבני הוציא צו שמגביל את החשבון שלנו

 

מוגבלים בקבלת משכנתא מסיבות כלכליות

בנק ישראל יכול להגביל את החשבון שלנו (בכל הבנקים) כאשר מתקיימים 2 תנאים שקשורים למצב הכלכלי שלנו (ולפעמים – להתנהלות הכלכלית):

  • בשנה האחרונה חזרו לפחות 10 שיקים בשנה
  • הפער בין מועדי הפירעון בין הצ'ק הראשון שחזר לצ'ק האחרון שחזר, הוא פער של לפחות 15 ימים

אז אם אחד מהמצבים האלה תקפים לגבינו, אנחנו כנראה קצת בבעיות. החשבון שלנו מוגבל, וזה לא פשוט.

 

ההגבלה העיקרית: משכנתא בנקאית – לא למוגבלים

אז לא משנה למה, החשבון שלנו מוגבל. ההגבלה המשמעותית והכואבת ביותר – היא הגבלה על לקיחת משכנתא. שימו לב: גם אם יש לנו כבר נכס קיים – דירה משלנו – הבנקים לא יתנו לנו משכנתא עבורו, אע"פ שזו הלוואה סופר בטוחה.

 

משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים

הבעיה הגדולה, שפעמים רבות דווקא בגלל המצב הכלכלי שגורם לנו להיות מוגבלים מלקיחת משכנתא, אנו זקוקים בדיוק לזה – ללקיחת משכנתא. למה? כי הלוואה של סכומי ענק יכולה לסדר אותנו טוב טוב, לעזור לנו לעבור את התקופה הקשה ולהיחלץ ממנה. אז מה עושים אם אין אפשרות לקבל משכנתא בנקאית? פונים לייעוץ משכנתאות מקצועי, שימליץ לנו על משכנתא חוץ בנקאית.

 

משכנתא חוץ בנקאית למוגבלים- מי נותן?

חברות ביטוח וגופים פיננסיים שונים, מעניקים משכנתאות בתנאים שעשויים להתגלות כלא פחות טובים מאלה של הבנקים. מהם התנאים והאפשרויות במשכנתא חוץ בנקאית למוגבלים?

תנאים אפשרויות
בעלות על הנכס. ככל שתשלום המשכנתא קרוב יותר לפירעון מלא, כך הבעלות הכלכלית על הנכס מקיפה יותר – והתנאים למשכנתא יהיו טובים יותר. פריסת תשלומים נוחה, החזר חודשי נמוך ומינימלי
שווי הנכס כפי שהוא מוערך היום, טיבו, מיקומו, גודלו העברת סכומי כסף גדולים במיידי
יכולת ההחזר החודשי, הכנסות והוצאות בשוטף ריביות נמוכות משמעותית לעומת הלוואות אחרות בשוק

משכנתא חוץ בנקאים למוגבלים היא אפשרות מעודדת. הנושאת תקווה במצבים כלכליים סבוכים. פעמים רבות זו הדרך היחידה להגיע להסדר חוב מול נושים ולהימנע מכינוס נכסים, או להתחיל חיים כלכליים נבונים ובטוחים יותר.

משכנתא

אולי תאהבו גם את: