צעדים לנקוט אם אתה חושד ברשלנות רפואית

פרוצדורות רפואיות ובכללן ניתוחים כושלים, אבחונים שגויים או חוסר מתן אינפורמציה רפואית מקיפה – עלולים להוות רשלנות רפואית במידה ונגרם נזק למטופל. המאמר יעסוק בצעדים שיש לנקוט אם חושדים ברשלנות רפואית.

 

החשד לרשלנות רפואית

כאשר מטופל ניגש לטיפול כמו ניתוח פלסטי, אבחון מחלה כרונית, הסרת גידול ממאיר, ניתוח כירורגי, לידה או כל פעולה אחרת הוא צריך לקבל את כל האינפורמציה לגבי הפרוצדורה הרפואית לה הוא זקוק ואת כל האופציות החלופיות מהרופא המטפל. בנוסף, הרופא צריך לשלוח אותו לאבחון ובדיקות שהתוצאות שלהן יכריעו על שיטת הטיפול ובכללותה הסיבוכים שעלולים להיגרם למטופל. למשל רשלנות רפואית באבחון סרטן במיוחד אם הוא שגוי, עלול להביא להשלכות הרסניות על המטופל. כלומר, המטופל אובחן כחולה סרטן ולאחר הניתוח להסרת הגידול מתברר שכלל לא היה חולה, אך נגרם לו נזק עקב האבחון השגוי. פה יש חשד מובהק לרשלנות רפואית שניתן לתבוע בבית המשפט.

 

הצעד הראשון שנוקטים עקב חשד לרשלנות רפואית

הצעד הראשון שיש לבצע הוא איסוף ראיות המוכיחות שנעשתה רשלנות רפואית. כלומר, קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק שנגרם למטופל. עם עליית החשד יש להגיע לעורך דין שההתמחות שלו היא תביעות רשלנות רפואית על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

 

מה עושה עורך דין רשלנות רפואית?

עם התעוררות החשדות עורך הדין יבדוק לעומק את הראיות ואת התיק הרפואי של המטופל. הוא ייעזר בעדים מומחים, כלומר רופאים המתמחים בפגיעה הספציפית ובתחום הרפואי הספציפי על מנת לקבל את חוות דעתם על האירוע. כך הוא יבדוק אם אכן התרחשה רשלנות רפואית ואם אכן כך הוא יגיש כתב תביעה נגד הרופא המטפל או הצוות הרפואי, בית החולים או המרפאה בה התבצעה הפרוצדורה הרפואית שהובילה לרשלנות הרפואית או כל גורם אחר שהוביל לרשלנות הרפואית.

 

אלו גורמים עלולים לעורר חשד של רשלנות רפואית?

הצוותים הרפואיים הרבה פעמים טועים באבחון, בתיאור המידע הרלוונטי למטופל, בהחתמה על טופס הסכמה לניתוח, בחומרים בהם הם משתמשים לצורך הפרוצדורה הרפואית, בבדיקות שלא נעשו או שאובחנו כשגויות וכד'. הגורמים לכך יכולים להיות חוסר מקצועיות, חוסר פיקוח, הכשרה מינימלית, חוסר תקשורת בין הצוות הרפואי, עייפות של הצוות הרפואי או עומס בעבודה וכד'. התוצאות של מחדלים כאלו יכולים להביא לתוצאות הרסניות ובריאותיות של המטופל לטווח הקצר או לטווח הארוך.

 

הוכחת רשלנות רפואית

בסיכומו של דבר, המטופל צריך ראשית להוכיח שהיה לו קשר עם הרופא. שנית, האם הרופא עמד במבחן הרופא הסביר. כלומר, האם הרופא נהג כפי שהיה אמור לנהוג כדי למנוע רשלנות רפואית או הושפע מאחד מהגורמים שהוזכרו. שלישית, לקבל חוות דעת מקצועית מגוף שלישי כמו העד המומחה שיטען בצדקת המטופל. לפיכך, ברגע שעולה חשד לרשלנות רפואית יש להיוועץ עם עורך דין.

אולי תאהבו גם את:

מהי פודיאטריה?

כפות הרגליים שלנו הן הבסיס לגופנו, ומאפשרות לנו לעמוד, ללכת, לרוץ ולשמור על שיווי משקל. לכן, פגיעות בכפות הרגליים עשויות ליצור בעיה של ממש בתפקוד

קרא עוד »
טיפול באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים
יצירתיות וריפוי: כיצד תרפיה באמנות ונוירופידבק מועילים לילדים

ילדים מתמודדים לרוב עם אתגרים והתמודדויות שונות במהלך התפתחותם, כולל בעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. בשנים האחרונות, גישות טיפוליות אלטרנטיביות כמו טיפול באמנות ונוירופידבק זכו להכרה

קרא עוד »
סרטן המוח השכיח ביותר
מהו סרטן המוח השכיח ביותר?

ישנן המון מחלות שכיחות בעולם, חלק יותר וחלק פחות. המגוון של המחלות רחב ביותר – זה יכול לנוע ממחלות שמקורן בוירוסים וחיידקים חיצוניים לגוף, מחלות

קרא עוד »