כיצד מבצעים "חשיפה" נכונה לכלב?

אם הייתם שותפים לתהליך אילוף של גור, ודאי נתקלתם בשלל מורכבויות. אחת מהן היא הדרך שבה הכלב מגיב לדברים חיצוניים כמו בני אדם נוספים, בעלי חיים, צלילים ועוד. בתחום האילוף הוגדר המושג "חשיפה", שמתייחס אל החשיפה של הכלב לעולם החיצון. אז איך לבצע תהליך זה בצורה נכונה? קראו זאת ועוד במאמר הבא.

 

מהי חשיפה של כלב?

חשיפה של כלב היא השלב שבו מכירים בינו לבין סביבה חיצונית ואלמנטים שונים בה, וזאת בכדי שהוא יתרגל אליהם, ילמד אותם ולא יפחד. כלבים שונים פוחדים מדברים שונים מאחר וכל גור חווה דברים אחרים לפני שהגיע אל ביתכם. יש כלבים שגדלו עם כלבים נוספים סביבם ועל כן לא ירתעו, אבל יש כלבים שנלקחו מאמם מיד אחרי הלידה והם לא רגילים לבעלי חיים מסביבם.

כשהם יראו אותם- הם ירגישו חסרי ביטחון ולא ידעו איך להתנהג. מדובר בדבר נורמטיבי לחלוטין שיש לו פתרון. כדי למנוע ממצבים להתפתח לרעה יש לבצע תהליך חשיפה בהדרגה של הכלב שלכם. ניתן לעשות זאת בעצמכם או באמצעות מאלף כלבים מקצועי.

 

לאיזה אלמנטים בסביבה הכלב צריך להיחשף?

קיימים כמה דברים שכלב צריך להיחשף אליהם, בעיקר דברים אותם הוא יפגוש במהלך חייו, אם בטיולים בחוץ ואם בבית. קודם כל- אנשים. בני אדם תמיד יהיו סביבו. בגלל שבני אדם הם גדולים יותר כלב עלול להירתע מהם, אז חשוב שהוא יראה שבני אדם מתקיימים מסביבו כל הזמן בלי לפגוע בו.

כלבים וחתולים הם גם כן יצורים אותם הכלב יפגוש רבות. היחס בין הכלב שלכם לכלבים יהיה בדרך כלל שונה מהיחס שלו לחתולים, אבל שניהם חשובים לצורך ההתבגרות שלו. בנוסף חשוב שהכלב גם ייחשף לרעשים שונים, תנועות של רכבים, נסיעה ברכב ואפילו מזג אוויר משתנה. גשם וסופת רעמים יכולה להרתיע כלב שלא ראה תופעות אלה בעבר.

 

איך מבצעים תהליך חשיפה?

קודם כל, הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא להתחיל להוציא את הכלב לטיולים מחוץ לבית. חשוב לא לקחת אותו בפעם הראשונה לטיול ארוך ומקום רחוק מדי כי הכלב צריך זמן להתרגל לכל הדברים החדשים אותם הוא פוגש. כשאתם מבחינים בכך שהכלב כבר לא חושש מהסביבה הקרובה אפשר להתחיל להתרחק ולהאריך את הטיולים.

בזמן הטיול בטח תראו שהכלב סקרן כלפי דברים שונים בסביבה. אם זה ציפורים על המדרכה, אנשים עוברים וכדומה- חשוב לתת לו רגע להתבונן, לרחרח וכל דבר אחר. יכול להיות שהאינסטינקט שלכם יהיה לקחת אותו משם כי אתם תפחדו שהוא ייבהל, אבל אם אתם תשדרו ביטחון- הכלב שלכם ירגיש זאת. מומלץ להתייחס בחום אל הכלב שלכם ולתת לו חיזוקים חיוביים במהלך הטיולים כך שהוא ירגיש שאתם איתו בזה ושהוא לא לבד!

מאלף כלבים

אולי תאהבו גם את:

עמדת אוכל
כיצד בוחרים אוכל לגורים?

אנשים שמגדלים גורי כלבים מוצאים את עצמם לא פעם תוהים לגבי ציוד ואוכל מתאים עבורם. שכן, זה ידוע שיש סוגי מזון מסוימים שמותאמים בהתאם לזן

קרא עוד »