האם במרפאה פרטית יש פחות סיכויים לרשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד?

הסיכוי לרשלנות רפואית נקבע לפי רמת המקצועיות של הרופא.

אם מוכיחים סטייה מרמת הזהירות הסבירה, זה לא משנה אם הרשלנות הרפואית התבצעה בבית חולים, במרפאה פרטית או בכל מקום אחר.

רשלנות רפואית בהריון היא אירוע שכיח שבמקרים מסוימים אף מאפשר הגשת תביעה משפטית וקבלת פיצוי כספי גבוה. כתוצאה מכך, נשים בהריון חוששות לעבור המון סוגים שונים של בדיקות וחלקן מתלבטות האם לתת עדיפות למרפאה פרטית או לבית חולים. אז כאן החדשות הטובות הן שאכן חל שיפור משמעותי ברמת הטיפול עבור נשים בהריון, אך החדשות הרעות הן שאין משמעות משפטית לשאלה איפה הטיפול בוצע.

 

כך מחליטים האם אכן התקיימה רשלנות רפואית

בתי משפט בישראל שנדרשים להכריע בכל סוגיה של רשלנות רפואית פועלים על פי דיני הנזיקין והתקנות הרלוונטיות. לפי החוק, רשלנות רפואית משמעותה סטייה מרמת הזהירות הסבירה המקובלת בתחום. אם מצליחים להוכיח סטייה מרמת הזהירות הסבירה ואף מראים שאותה סטייה היא זו שגרמה נזק למטופל – שהיא נמנע אלמלא הסטייה לכאורה – ניתן יהיה לממש את התביעה ולקבל פיצוי כספי הולם.

כפי שאפשר לראות, בתי המשפט בכלל לא מתייחסים לשאלה איפה הבדיקה בוצעה. גם בעת ביצוע בדיקת אולטרסאונד וגם בבדיקות אחרות, מה שקובע זו ההתנהגות של הרופא המזיק לכאורה: אם הרופא התרשל, בית המשפט יקבע פיצוי לניזוק. אבל אם הרופא לא התרשל, זה בכלל לא משנה איפה הבדיקה או הפרוצדורה בוצעו.

 

איך יודעים האם שווה להגיש תביעה?

הטעות הנפוצה מייחסת לבתי החולים סיכוי גבוה יותר לגרום למצבים של רשלנות רפואית, גם בהריון וגם בסוגים שונים של מצבים בריאותיים ספציפיים. עם זאת, החוק בישראל מעט מורכב יותר ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו. על מנת לעשות את זה בצורה מסודרת וכדי להחליט מראש האם ומתי מומלץ להגיש תביעת רשלנות רפואית, צריך להתייעץ עם עורך דין.

התייעצות עם איש מקצוע כגון עורך דין דוד פייל יכולה לסייע לבחון כל מקרה לגופו כדי להחליט אם להגיש תביעת רשלנות רפואית. בשלבים הראשונים של ההתייעצות, עורך הדין מקבל לידיו את פרטי המקרה ובוחן את המסמכים השונים. כאן המטרה היא להיעזר בניסיון של עורך הדין, על מנת לבדוק האם בכלל יש היתכנות להגשת התביעה ומהם סיכויי ההצלחה שלה.

 

מה עושים אחרי שמגישים תביעה?

הגשת תביעת רשלנות רפואית מחייבת את כל הגורמים המעורבים להוכיח את פרטי המקרה. בשביל להוכיח שבוצעה סטייה מרמת הזהירות הסבירה, בוחנים כל מקרה לגופו – אבל מתייחסים למקובל בתחום ובענף.

בשלב הזה, הפתרון יהיה להשיג חוות דעת מקצועית מרופא חיצוני ואובייקטיבי. לאחר מכן, ניתן להשתמש בחוות הדעת הזו כדי לנסות להראות שהרופא סטה מרמת הזהירות ולכן התרשל.

 

ראות

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »