את מי ניתן לתבוע במקרה של רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום לשברון לב של היולדת ובני משפחתה, אך בשנים האחרונות גברו המקרים של תביעות רשלנות רפואית. לרוב, תביעת רשלנות רפואית תוגש נגד בית החולים בו התבצעה הלידה. במקרים חריגים יוגשו תביעות אישיות נגד הצוות הרפואי שביצע את הלידה.

 

הוכחת הקשר הסיבתי

תיקים של רשלנות רפואית נחשבים מורכבים וקשים להוכחה ממגוון סיבות: למרות ההתקדמות ברפואה בכלל ובתחום הילודה בפרט, סיבוכים ואירועים בלתי צפויים עדיין יכולים להתרחש למרות שהצוות הרפואי התנהל על פי הסטנדרטים המצופים ממנו.

גם במקרה בו הצוות הרפואי חרג מהסטנדרטים הנדרשים, קרי, התנהג ברשלנות עדיין צריך להוכיח את הקשר הסיבתי הקושר בין ההתנהלות הרשלנית לסיבוך הרפואי שהתרחש במהלך הלידה לעובר, לאם היולדת או לשניהם.

לקבלת מידע נוסף בנושא זה הקליקו כאן. למרות אתגרים אלה, עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית יוכל לעמוד בדרישות בית המשפט ולזכות בפיצוי כספי עבור התובעים.

 

פנייה לעורך דין

כאשר עולה החשד להתנהלות רשלנית במהלך הלידה מומלץ להורים לברר תחילה מהי הבעיה הרפואית וכיצד לטפל בה, במיוחד אם הרשלנות הרפואית גרמה לבעיה בריאותית מסכנת חיים. כמו כן יש לזכור שלידה כושלת עלולה להוביל למצוקה נפשית אצל היולדת ו/או בני משפחתה הגרעינית. עם זאת מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה בהקדם האפשרי.

עורך דין שפיתח מיומנות בתחום יוכל להעריך אם מדובר ברשלנות רפואית, אך הוא לא יסתמך על ניסיונו וחושיו אלא יתייעץ עם רופא מומחה לאחר שההורים העבירו לידיו את המסמכים והמידע הרפואי מההיריון והלידה. אם ישתכנע כי אכן יש עילה, רופא מומחה בעל זיקה לתחום יכתוב חוות דעת רפואית משפטית ובעקבות זאת תוגש תביעה לבית המשפט.

 

מי הם הנתבעים?

ברוב המקרים התביעה תוגש נגד המוסד הרפואי בו התבצעה הלידה. גוף זה אחראי מבחינה משפטית ורפואית לשלום העובר והיולדת למרות שברוב המקרים המעשה הרשלני בוצע על ידי הצוות הרפואי עצמו במהלך הלידה.

ישנם מקרים נדירים בהם התביעה תהיה נגד איש צוות רפואי ספציפי כמו יולדת או רופא מיילד בעת לידה ביתית, הליך המוכר על ידי משרד הבריאות. כמו כן, עצם הגשת התביעה לא תוביל, בהכרח, למשפט אלא יתכנו ניסיונות גישור ומשא ומתן מחוץ לבית המשפט שיוביל לפשרה כלשהי.

 

הקשר בין שכר טרחה לפיצוי

תהליך התביעה בתיקים של רשלנות רפואית עלול להמשך שנים. על התובעים לממן את חוות הדעת, איסוף המידע הרפואי והאגרות המשפטיות אך שכר הטרחה ישולם לעורך הדין מהפיצוי שיקבע בית המשפט במקרה של ניצחון.

עורכי דין גובים, בדרך כלל, בין 20 ל-30 אחוזים ולעיתים אף יותר. שיטה זאת תמקד את עורך הדין בהשגת פיצוי כספי עבור לקוחותיו ותמנע מהתובעים הוצאות כספיות גדולות בלי קשר לתוצאה.

רשלנות רפואית בלידה

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »