תביעות ביטוח לאומי – עצמאי או דרך עורך דין?

המוסד לביטוח לאומי, הוא גוף השייך למדינה, ותפקידו לתת ביטחון סוציאלי לכל אזרח במדינה. כל אזרח מעל גיל 18, משלם לביטוח הלאומי את דמי הביטוח הנהוגים בחוק. במקרה הצורך, מסייע המוסד לביטוח לאומי, על ידי מתן קצבאות שונות – לאזרח. במקרה של תביעה, כדאי לשקול כיצד לפנות לביטוח הלאומי, והאם כדאי להיעזר בעורך דין.

 

כיצד מגישים תביעה לביטוח הלאומי

במקרה ובחרתם להגיש את התביעה באופן עצמאי, כדי ללמוד ולהתכונן מראש, לגבי כל מה שנחוץ לשם הגשתה. באופן זה, תגדילו את הסיכויים להצליח ולקבל את מה שמגיע לכם. הגשת התביעה, נעשית על ידי מילוי הטופס המתאים, הנמצא באתר למוסד לביטוח לאומי. בטופס עצמו, נמצאות כל ההוראות כיצד יש למלא אותו, ואלו מסמכים צריך לצרף.

את התביעה יש להקפיד להגיש, במסגרת הזמן המפורטת, אחרת ניתן יהיה לדחותה בטענה של התיישנות. לאחר הגשת הטופס, תוזמנו לוועדה רפואית. הוועדה תבחן את תביעתכם, ותקבע את דרגת הנכות או שיעור אחוזי הנכות שיקבעו לכם.

במידה ואינכם מרוצים מהחלטת הוועדה, במקרה והיא דחתה את תביעתכם או קבעה לכם אחוזי נכות נמוכים מידי לדעתכם – ניתן להגיש ערעור לביטוח הלאומי. הפגישה עם הוועדה אינה פשוטה, ועלולה לגרום לבלבול אצל התובע. בנוסף, אנשים שאינם דוברי עברית רהוטה יתקשו לייצג את עצמם במעמד זה.

 

שימוש בעורך דין להגשת התביעה

במידה ואתם מחליטים להיעזר בעורך דין, לשם הגשת התביעה, כדאי לדעת שאתם רשאים לקבל סיוע משפטי חינם מטעם לשכות הסיוע המשפטי של משרד המשפטים.

ניתן כמובן גם להיעזר בעורך דין הבקיא בהתנהלות הביטוח הלאומי, אשר יכול לעזור לכם בתביעתכם, ולמצות את מלוא זכויותיכם. עורך דין יבדוק את המסמכים לעומקם, יעזור או אף ימלא עבורכם את טופס התביעה, ויעזור לכם להתכונן לפגישה עם הוועדה הרפואית. ייצוג על ידי עורך דין בוועדה הרפואית, מפחית גם את האפשרות להידחות על ידה.

 

מה כדאי לדעת לפני התביעה

כדאי לבדוק האם התאונה שעברתם, עונה להגדרה של תאונת עבודה. בנוסף, מה שאינו מגובה במסמכים רפואיים, אינו קיים בעצם – מבחינת התביעה. לכן, צריך להיבדק אצל רופאים מקצועיים ולא אצל רופא משפחה, ולקבל תיעוד. במקרה והמסמכים לא יוגשו או יוגשו באיחור, הביטוח הלאומי לא יכיר בקשר ביניהם ובין המצב הרפואי של המבוטח, והתביעה תידחה.

 

לסיכום

הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי יכולה להתבצע באופן אישי או על ידי עורך דין. הגשת התביעה עלולה להיות מורכבת, ואין להקל בה ראש. יש צורך למלא טופס תביעה מקוון הנמצא באתר הביטוח הלאומי, לגבות אותו במסמכים הדרושים ולאחר מכן לעמוד בפני וועדה רפואית. במקרה והוועדה תמצא כשל באחד השלבים, התביעה תידחה.

פרטים נוספים אודות ביטוחים שונים, אפשר למצוא באתר https://erenfeld-ins.co.il.

 

pexels-andrea-piacquadio-3760072 (1)

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »