איך מתנהלת חקירה משטרתית ומהן השלכותיה

איך מתנהלת חקירה משטרתית ומהן השלכותיה?

יש הרבה סיטואציות שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה למצוא את עצמו מתמודד איתן, ואחת מהן היא חקירה במשטרה. יש אומנם אנשים שרגילים לסיטואציה הזאת כי הם כבר נחקרו בעבר בכל מיני נסיבות, אך עבור רוב האוכלוסייה זה מצב מלחיץ שבדרך כלל מגיע גם בהפתעה. יש הרבה מאוד הזדמנויות שבהן המשטרה יכולה לבחור לפתוח בחקירה, כמו לדוגמה: אחרי תאונת דרכים, מקרה של גניבה, אלימות, סחר בסמים ובעוד הרבה סיטואציות אחרות. המטרה של החקירה, מבחינת המשטרה, היא להבין במה דברים אמורים, להצליב מידע, ליצור קלסתרונים ועוד. חשוב להבין שחקירה משטרתית יכולה לקחת כמה שעות אך היא גם יכולה להתפרס על פני ימים שלמים ומי שיקבע את משך הזמן זו המטרה. כלומר, החקירה תסתיים רק כאשר המשטרה תגיע למסקנה שיש בידיה את כל הנתונים שלהם היא ציפה ושבהם היא הייתה מעוניינת.

מה הזכויות שלכם?

אם זומנתם לחקירה, בין אם זה בגלל אירוע אלים ובין אם זה בגלל כל הסתבכות אחרת, חשוב שתכירו גם את הזכויות שלכם. ראשית, החוק קובע שאתם יכולים לסרב להגיע לחקירה ללא צו מבית משפט ושנית, אתם גם יכולים להגיע בליווי עורך הדין שלכם או אחרי שקיבלתם ממנו ייעוץ. אם מדובר על חקירה של אדם החשוב בביצוע מעשים פליליים זו למעשה חקירה שנחשבת תחת אזהרה ובמקרים כאלה החוקרים חייבים להסביר לאדם במה שהוא חשוב. אחת מהזכויות הבסיסיות של אדם שמוזמן לחקירה וצריך לשתף בה פעולה היא להבין האם הוא נחקר כאשם או כנותן עדות שכן יש לכך משמעות רבה. בנוסף לכל אלה, כמובן שהחקירה חייבת להתבצע בשפה שבה הנחקר מבין ובמידה והנחקר נוטל תרופות חובה על החוקרים לאפשר לו לקחת אותן גם בזמן החקירה.

משטרה 2

ההתמודדות עם החקירה המשטרתית ועם השלכותיה

כל אדם שיקבל זימון לחקירה או שפתאום יופיעו במשרדו שוטרים עם צו בנושא ירגיש לחוץ ביותר, כי מי ציפה לכזה דבר? לכן חשוב, לפני הכול, לפנות לעורך דין שיוכל לעזור לכם בנושא, כי מה פתאום שתתמודדו לבד עם סיטואציה כזאת? חשוב להבין שיכולות להיות השלכות חמורות לחקירה המשטרתית כי אם יוחלט שאפשר לתבוע אתכם בגין כל מה שעלה בחקירה, הרי שאתם נכנסים להליך לא פשוט. מצד שני, אם נחקרתם רק לצורך מתן עדות ולא היו ראיות נגדכם או נגד הנאשם, הרי שההשלכות תהינה הרבה פחות חמורות. מה שבטוח זה שאם יעמוד לצידכם עורך דין מומחה כבר מהרגע הראשון, הוא יוכל לתדרך אתכם בצורה מקצועית. השירות הראשון שהוא ייתן לכם זה למעשה להסביר לכם על זכויותיכם במעמד הזה ובהמשך, הוא גם יוכל לעזור לכם לאורך הדרך. כשיש עורך דין מוביל שעושה עבורכם את הדברים התוצאה יכולה להיות הרבה פחות חמורה ממה שדמיינתם ולכן על שירות כזה לא כדאי שתוותרו.

אולי תאהבו גם את:

מגשר גירושין
מהם תפקידיה של מגשרת גירושין?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שבוחרים לפנות למגשרת גירושין מוסמכת. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה והובילה אותנו לבדוק את התחום מקרוב, כדי

קרא עוד »